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Human Interface Guidelines

애플 휴먼 인터페이스 가이드라인(25) Visual Design -4 Color

Color

Color is a great way to impart vitality, provide visual continuity, communicate status information, give feedback in response to user actions, and help people visualize data. Look to the system’s color scheme for guidance when picking app tint colors that look great individually and in combination, on both light and dark backgrounds.

색은 생동감을 전하고, 시각적 지속성을 제공하며, 현재 상태 정보를 전달하고, 또 사용자의 행동에 답하여 피드백을 주며, 사용자들이 데이터를 시각화하는데 도움을 줍니다. 라이트모드와 다크모드 어떤 환경이든, 개별적으로 사용하든 함께 사용하든 멋져보이는 색을 고를 땐 시스템의 컬러 체계를 가이드 삼아 살펴보세요.

 

Use color judiciously for communication. The power of color to call attention to important information is heightened when used sparingly. For example, a red triangle that warns people of a critical problem becomes less effective when red is used elsewhere in an app for noncritical reasons.

커뮤니케이션을 위한 색상은 아껴 쓰세요. 중요한 정보에 주의를 끄는 색상의 힘은 드물게 사용되었을 때 더 커집니다. 심각한 문제를 경고하는 빨간 삼각형을 예로 들면, 이 삼각형은 별로 중요하지 않은 것에도 빨간색을 쓰는 앱에서 힘을 발휘하기 어렵죠.

 

Use complementary colors throughout your app. The colors in your app should work well together, not conflict or distract. If pastels are essential to your app’s style, for example, use a coordinating set of pastels.

앱 전체에 상호보완적인 색상을 사용하세요. 앱의 색상은 서로 잘 작동해야하며, 부딪히거나 서로를 방해해선 안됩니다. 만약 앱의 스타일에 파스텔 계열이 꼭 필요하다면, 이와 잘맞는 파스텔 색상을 사용하세요.

 

In general, choose a limited color palette that coordinates with your app logo. Subtle use of color is a great way to communicate your brand.

일반적인 경우 앱의 로고와 잘 어울리는 제한된 색상 팔레트를 골라야 합니다. 기발한 색상의 사용은 브랜드를 전달하는 좋은 방법이죠.

 

Consider choosing a tint color to indicate interactivity throughout your app. In Notes, interactive elements are yellow. In Calendar, interactive elements are red. If you define a tint color that denotes interactivity, make sure other colors don’t compete with it.

상호작용성을 보여주기 위한 틴트컬러 사용을 고려해보세요. 메모 앱에서는 상호작용 컬러가 노란색입니다. 달력에서는 빨간색이구요. 상호작용을 보여주는 틴트컬러를 정했다면, 다른 색상이 이 틴트컬러*와 겹치거나 방해하지 않도록 하세요.

 

*틴트컬러 : TintColor 어떤 요소가 활성화되었는지 보여주는 색상 변화. 예_ 버튼 눌렀을 때 좀 더 밝은(어두운) 색으로 변했다가 손가락 떼면 원상복귀. UIView의 프로퍼티로 존재하기 때문에 View에 한번에 색상을 적용할 수 있다. 

 

Provide two versions of your tint color to make sure it looks good in both light and dark modes. When you use a system color for your tint color, you get automatic support for high contrast.

라이트 모드와 다크모드 두 경우에서 모두 좋아보이기 위해 틴트 컬러는 두가지 버전으로 설정하세요. 틴트 컬러로 시스템 컬러를 사용한다면, 높은 대비를 가질 수 있도록 자동으로 설정됩니다.

 

Avoid using the same color for interactive and noninteractive elements. If interactive and noninteractive elements have the same color, it’s hard for people to know where to tap.

상호작용 가능한 요소와 불가능한 요소에 같은 색을 사용하지 마세요. 만약 상호작용 가능한 요소와 불가능한 것이 같은 색을 갖고있다면, 사용자들은 어디를 탭해야할지 알기 어렵습니다.

 

Consider how artwork and translucency affect nearby colors. Variations in artwork sometimes warrant changes to nearby colors in order to maintain visual continuity and prevent interface elements from becoming overpowering or underwhelming. Maps, for example, displays a light color scheme when using map mode but switches to a dark color scheme when satellite mode is activated. Colors can also appear different when placed behind a translucent element, or when applied to a translucent element, such as a toolbar.

아트워크와 반투명 요소가 주변 색상에 어떤 영향을 미치는지 생각해보세요. 다양한 아트워크는 주변 색상을 바꾸어 시각적 연속성을 유지하고 인터페이스 요소가 과하게 드러나거나 묻히지 않도록 할 수 있습니다. 예를 들어 지도는 맵 모드를 사용할 때 밝은 색상 체계를 보여주지만, 인공위성 모드가 켜져있을 땐 어두운 색 체계로 변경합니다. 또 색상은 반투명한 요소 뒤에 있을 때, 툴바와 같이 반투명한 요소에 적용되어 있을 때 다르게 보일 수 있습니다.

 

모드에 따른 색상 변화

 

Test your app’s color scheme under a variety of lighting conditions. Lighting varies significantly both indoors and outdoors, based on room ambiance, time of day, the weather, and more. Colors you see on your computer won’t always look the same when your app is used in the real world. Always preview your app under multiple lighting conditions, including outdoors on a sunny day, to see how colors appear. If necessary, adjust colors to provide the best possible viewing experience in the majority of use cases.

앱의 색상 체계를 다양한 조명 조건에서 테스트해보세요. 실외/실내일 때, 방의 조도, 하루 중 시간, 날씨 등등에 따라 빛은 상당히 많이 변화합니다. 당신의 컴퓨터에서 작업중인 앱의 색상이 실제 세상에서 보여지는 색상과 언제나 같을 순 없죠. 화창한 날 실외를 포함해 여러가지 조명 조건에서 앱을 미리보고, 색이 어떻게 보이는지 확인하세요. 필요하다면 사용자들이 앱을 가장 많이 사용할 만한 순간에 맞춰 색을 조절하세요.

 

Consider how the True Tone display affects color. The True Tone display uses ambient light sensors to automatically adjust the white point of the display to adapt to the lighting conditions of the current environment. Apps that focus primarily on reading, photos, video, and gaming can strengthen or weaken this effect by specifying a white point adaptivity style. 

트루톤 디스플레이가 색상에 어떻게 영향을 미치는지도 고려해보세요. 트루톤 디스플레이는 밝은 조명 센서를 사용해 화면의 화이트 포인트를 주변 조명환경에 맞추어 변화시킵니다. 글 읽기, 사진, 비디오, 게임과 같은 행동에 주요 초점을 맞추고 있는 앱이라면, 이 화이트 포인트 조절에 의해 경험이 강화되거나 약화될 수 있습니다.

 

Consider how your use of color might be perceived in other countries and cultures. In some cultures, for example, red communicates danger. In others, red has positive connotations. Make sure the colors in your app send the appropriate message.

다른 나라나 문화권에서 색상 사용이 어떻게 받아들여질지 고려하세요. 예를 들어 몇몇 문화에선 빨간색이 위험을 의미합니다. 반면 다른 문화에선 긍정적인 암시를 의미하죠. 앱의 색이 적절한 메세지를 전하고 있는지 확인하세요.

 

Avoid using colors that make it hard for people to perceive content in your app. For example, colorblind people might not be able to distinguish some color combinations, and insufficient contrast can cause icons and text to blend with the background and make content hard to read. For guidance, see Color and Contrast.

앱의 콘텐츠를 받아들이기 어렵게 만드는 색은 사용하지 마세요. 예를 들어, 색맹인 사용자들은 몇 색의 조합을 구분하지 못할 수 있습니다. 또 충분하지 않은 대비는 아이콘과 텍스트가 배경과 섞여보여 콘텐츠를 읽기 힘들게 만들 수 있죠. 가이드는 Color and Contrast 에서 확인하세요.

System Colors
시스템 컬러

iOS offers a range of system colors that automatically adapt to vibrancy and changes in accessibility settings like Increase Contrast and Reduce Transparency. The system colors look great individually and in combination, on both light and dark backgrounds, and in both light and dark modes.
iOS는 자동으로 생동감을 적용하고 고대비나 불투명도 증가 같은 접근성 설정에 맞춰 변화하는 시스템 컬러를 제공합니다. 시스템 컬러는 개별적으로도 혹은 함께 쓰여도, 또는 라이트 모드, 다크모드 어디서도 좋아보입니다.

 

Don't hard-code system color values in your app. The color values provided below are intended for reference during your app design process. The actual color values may fluctuate from release to release, based on a variety of environmental variables. Always use the API to apply system colors; 

앱의 시스템 컬러 값을 하드코딩(일일이 입력)하지 마세요. 색상값은 앱 디자인 과정에 참고로 사용될 수 있도록 아래에 제공됩니다. 실제 색상값은 릴리즈 할 때마다 환경 변화에 의해 변동될 수 있습니다. 시스템 컬러를 적용하기 위해선 API만 사용하세요.

Default (좌) Accessible (우)

iOS 13 also introduces a range of six opaque gray colors you can use in rare cases where translucency doesn't work well. For example, intersecting or overlapping elements — such as lines or bars in a grid — look better with opacity. In general, use the semantically defined system colors for UI elements.

또한 iOS 13에선 여섯개의 불투명 회색 색상값을 제공하여 투명도가 잘 적용되지 않는 드문 경우에 사용할 수 있도록 합니다. 예를 들어 선이나 표의 바 같이 서로 교차하거나 오버랩되는 요소인 경우 투명값과 함께 더 좋아보일 수 있습니다. 일반적인 경우 UI 요소엔 의미를 기준으로 정의된 시스템 컬러를 사용하세요.

Default (좌) Accessible (우)

    Dynamic System Colors
    다이나믹 시스템 컬러

    In addition to tint colors, iOS also provides semantically defined system colors that automatically adapt to both light and dark modes. A semantic color conveys its purpose rather than its appearance or color values. For example, iOS defines colors for use in background areas and for foreground content, such as labels, separators, and fill.

    iOS defines two sets of background colors — system and grouped — each of which contains primary, secondary, and tertiary variants that help you convey a hierarchy of information. In general, use the grouped set of background colors when you have a grouped table view; otherwise, use the system set of background colors.

    With both sets of background colors, you generally use the variants to indicate hierarchy in the following ways:

    • Primary for the overall view
    • Secondary for grouping content or elements within the overall view
    • Tertiary for grouping content or elements within secondary elements

    틴트컬러 외에도, iOS에선 의미를 기준으로 정의된 시스템 컬러를 제공하며, 이는 라이트 모드와 다크모드 둘 다 자동 적용됩니다. 시멘틱 컬러는 요소의 모습이나 컬러값이 아닌 '의미'를 전달합니다. 예를 들어, iOS는 배경에 사용할 컬러를 정의하고, 라벨, 분리선*, 필과 같은 전면 요소들의 색을 정의합니다.

    iOS는 시스템 배경컬러와 그룹 배경컬러 두종류의 배경 컬러를 정의합니다. 각자 1/2/3 차적 변화 요소를 제공해 정보의 위계를 전달할 수 있도록 돕습니다. 일반적인 경우 표와 같은 그룹 뷰가 있을 땐 그룹 배경컬러를 사용하세요. 다른 말로, 배경 컬러의 시스템 세팅을 사용하라는 뜻입니다.

    두 배경컬러 모두 아래와 같은 방법으로 위계를 드러낼 수 있습니다:

    • 일차적 요소는 전체 뷰에 사용
    • 이차적 요소는 전체 뷰 내의 그룹 콘텐츠나 요소에 사용
    • 삼차적 요소는 이차적 요소 내의 그룹 콘텐츠나 요소에 사용

     

    For foreground content, iOS defines the following colors:

    전면요소에 사용하기 위해 iOS는 다음과 같이 색을 정의합니다:

    Color Used for API
    Label
    (1차) 라벨
    A text label that contains primary content.
    중요한 내용을 포함한 텍스트 라벨
    label
    Secondary label
    2차 라벨
    A text label that contains secondary content.
    2차적으로 중요한 내용을 포함한 텍스트 라벨
    secondaryLabel
    Tertiary label
    3차 라벨
    A text label that contains tertiary content.
    3차적으로 중요한 내용을 포함한 텍스트 라벨
    tertiaryLabel
    Quaternary label
    4차 라벨
    A text label that contains quaternary content.
    4차적으로 중요한 내용을 포함한 텍스트 라벨
    quaternaryLabel
    Placeholder text
    플레이스홀더 텍스트
    Placeholder text in controls or text views.
    컨트롤이나 텍스트 뷰 내의 플레이스 홀더 텍스트
    placeholderText
    Separator
    구분선
    A separator that allows some underlying content to be visible.
    아래 깔린 내용이 보이는 구분선
    separator
    Opaque separator
    불투명 구분선
    A separator that doesn't allow any underlying content to be visible.
    아래 깔린 내용이 보이지 않는 구분선
    opaqueSeparator
    Link
    링크
    Text that functions as a link.
    링크로 작동하는 텍스트
    link

    Don’t redefine the semantic meanings of dynamic system colors. To give people a consistent experience and ensure that your interface looks great in all contexts, use dynamic system colors as intended.

    다이나믹 시스템 컬러의 세멘틱을 재정의하지 마세요. 사용자들에게 동일한 경험을 주고 어떤 맥락에서도 인터페이스가 좋아보이려면 다이나믹 시스템 컬러를 사용하세요.

     

    Don't try to replicate dynamic system colors. Dynamic system colors may fluctuate from release to release, based on a variety of environmental variables. Instead of trying to create custom colors that match the system colors, use the dynamic system colors.

    다이나믹 시스템 컬러를 모방하려 하지 마세요. 다이나믹 시스템 컬러는 릴리즈 마다 변화할 수 있으며, 이는 환경의 변화에 따른 것입니다. 시스템 컬러와 같은 커스텀 컬러를 만드는 대신, 그냥 다이나믹 시스템 컬러를 사용하세요.

     

    다이나믹 시스템 컬러 시멘틱 인터페이스 이런걸 한국어로 번역 또는 표기하자니 그냥 원문을 올리는것과의 차이를 모르겠다 현타

    Color Management
    컬러 매니지먼트(조정)

    Apply color profiles to your images. The default color space on iOS is Standard RGB (sRGB). To ensure that colors are correctly matched to this color space, make sure your images include embedded color profiles.
    이미지에 컬러 프로파일을 적용하세요. iOS의 기본 색공간은 Standard RGB (sRGB) 입니다. 색상이 색공간과 정확히 일치하도록, 이미지에 색공간을 임베드하세요.

     

    Use wide color to enhance the visual experience on compatible displays. Wide color displays support a P3 color space, which can produce richer, more saturated colors than sRGB. As a result, photos and videos that use wide color are more lifelike, and visual data and status indicators that use wide color are more impactful. When appropriate, use the Display P3 color profile at 16 bits per pixel (per channel) and export images in PNG format. Note that a wide color display is needed to design wide color images and select P3 colors.

    호환가능한 화면에서 풍부한 색을 사용해 시각적 경험을 높이세요. 와이드 컬러디스플레이는 P3 색공간을 지원하며, sRGB보다 더 풍부하고 강렬한 색을 제공합니다. 그 결과로 와이드 컬러를 사용하면 사진과 비디오는 더 실제같아보이고, 시각 데이터와 상태 표시자는 더 효과적이죠. 적절하다면 P3 컬러 프로파일을 16비트/픽셀(또는 채널) 에서 사용하고 이미지를 PNG 형식으로 추출하세요. 와이드 컬러 디스플레이는 와이드컬러로 디자인되어야하며 P3 색을 골라야 합니다.

     

    Provide color space-specific image and color variations when the experience calls for it. In general, P3 colors and images tend to appear as expected on sRGB devices. Occasionally, however, it may be hard to differentiate between two very similar P3 colors when they're viewed in sRGB. Gradients that use colors in the P3 spectrum can also sometimes appear clipped on sRGB devices. To avoid these issues, you can provide distinct images and colors in the asset catalog of your Xcode project to ensure visual fidelity on both wide color and sRGB devices.

    경험에 필요하다면, 색공간 특화 이미지와 컬러를 제공하세요. 일반적인 경우 P3 색과 이미지는 sRGB 기기에서도 보여집니다. 그러나 때때로 매우 비슷한 P3 색은 sRGB에서 구분이 어렵습니다. P3 스펙트럼의 색상을 사용하는 그라디언트는 sRGB에서 일부 영역이 똑같은 색으로 보일 수도 있습니다. 이런 문제를 방지하기 위해, 구별 가능한 이미지와 색을 Xcode 프로젝트 내 에셋 카탈로그에 제공하여 와이드 컬러나 sRGB 디바이스 둘 다에서 시각적 충실함을 유지할 수 있습니다.

     

    Preview your app’s colors on actual sRGB and wide color displays. Make adjustments as needed to ensure an equally great visual experience on both types of displays.

    실제 sRGB와 와이드 컬러 화면에서 앱의 색상을 미리 확인하세요. 두가지 타입의 화면에서 똑같이 멋진 시각적 경험을 할 수 있도록, 조정하세요.

     

    더보기

    TIP

    On a Mac with a wide color display, you can use the system color picker to select and preview P3 colors, and compare them with sRGB colors.
    와이드 컬러 디스플레이의 Mac에선 시스템 컬러피커를 사용해 P3 색상을 고르고 미리볼 수 있으며, 이를 sRGB 컬러와도 비교해볼 수 있습니다.

     

    공부_

    오늘 번역한 내용 중 tint color가 좀 아쉬웠던 예시. 네이버쇼핑 결제내역이다.

     

    여기서 내가 할 수 있는 행동은

    긍정적 행동: 구매확정, 배송내역 확인, 상품 상세페이지로 이동

    부정적 행동(뭔가 문제가 생긴경우): 교환요청, 문의하기, 구매확정연장, 반품요청

    이다.

     

    부정적 행동에 높은 위계를 두고 있는 반면 (우측에 큰 영역을 두어 버튼들을 따로 만듦),
    구매확정이나 배송내역 확인에 대한 정확한 단어 사용이나 틴트컬러 사용이 없어서 아쉽다.

     

    1안)

    배송상태 : 1/29 완료

    상품은 잘받아보셨나요? 확인하시고 구매확정(2/7 자동확정) 해주세요!

     

    이렇게 바꿨다면 좀 더 긍정적 행동을 많이 끌어낼 수 있지 않았을까?

    버튼은 교환/반품요청으로 합치고.

     

    2안)

    구매확정을 아예 연두색 필을 넣은 버튼으로 넣고, 우측 버튼 세개가 구매확정/구매확정연장/반품요청 이렇게 세개가 되도록.

    확정확정 계속 쓰니까 게슈탈트 붕괴 온다.