본문 바로가기

Human Interface Guidelines

애플 휴먼 인터페이스 가이드라인(24) Visual Design -3 Branding

Branding
브랜딩

Successful branding involves more than just adding brand assets to your app. Great apps express unique brand identity through smart font, color, and image decisions. Provide enough branding to give people context in your app, but not so much that it becomes a distraction.
성공적인 브랜딩을 위해선, 단순히 앱에 브랜드 자산(에셋)을 추가하는 것 이상이 필요합니다. 최고의 앱들은 서체, 색상, 특별히 골라진 이미지들로 자신만의 특이한 브랜드 정체성을 드러냅니다. 사용자에게 앱의 모든 맥락에서 충분한 브랜딩 경험을 제공하세요. 그러나 너무 과해져 방해가 되어선 안됩니다.

Incorporate refined, unobtrusive branding. People use your app to be entertained, get information, or get things done, not to watch an advertisement. For the best experience, subtly incorporate your brand through your app’s design. Using colors from your app icon throughout your interface is one great way to provide context in your app.

정제되고 야단스럽지 않은 브랜딩을 보여주세요. 사용자들은 재밌기 위해, 정보를 얻기 위해, 무언가 일을 수행하기 위해 앱을 사용하지, 광고를 보기 위해서는 아닙니다. 최고의 경험을 위해 브랜드를 앱 디자인에 미묘히 녹여내세요. 일례로, 앱 아이콘에서 따온 색을 화면 전반에 사용하는 것은 좋은 방법입니다.

 

Don’t let branding get in the way of great app design. Above all, make your app feel like an iOS app. Ensure that it's intuitive, easy to navigate, easy to use, and focuses on content. Even if your app is available on other platforms, avoid diluting your design by focusing too much on consistent branding.

브랜딩이 좋은 앱 디자인을 방해하게 하지 마세요. 무엇보다도, 앱이 iOS 앱처럼 느껴지게 만드세요. 앱이 직관적이고, 탐색하기 쉽고, 사용하기 쉬우며, 내용에 집중해야 합니다. 앱이 다른 플랫폼에서 제공된다 하더라도, 이 모두를 일관적으로 브랜딩하는데 너무 집중한 나머지 디자인을 약화시키지 마세요. (구글 등 다른 플랫폼에서 제공된다 하더라도 iOS앱처럼 보이게 하여 디자인을 망치지 말라는 뜻으로 이해)

 

Defer to content over branding. Showing a persistent bar at the top of the screen that does nothing but display brand assets means there’s less room for viewing content. Instead, consider less intrusive ways to implement branding, such as using a custom color scheme or font, or subtly customizing the background.

브랜딩보다 콘텐츠를 좇으세요. 브랜드의 에셋을 보여주는게 다인 스크린 상단의 바를 계속 보여주는건 콘텐츠를 위한 여백이 부족하다는 것입니다. 대신에, 브랜딩을 보여주기 위한 덜 거슬리는 방법을 찾아보세요. 커스텀된 색상이나 폰트 시스템, 배경을 미묘하게 바꾸는 방법 등이 있을 것입니다.

 

Resist the temptation to display your logo throughout your app. Avoid displaying a logo throughout your app unless it’s necessary for providing context. This is especially important in navigation bars, where a title is more helpful.

앱 전체에서 로고를 보여주고 싶다는 열망은 눌러두세요. 맥락에 꼭 필요한게 아니라면, 로고를 앱 전체 화면에서 내내 보여주지 마세요. 특시 네비게이션 바에서 중요합니다. 네비게이션 바에서는 제목(타이틀)이 더 도움이 됩니다.

 

Adhere to Apple's trademark guidelines. Apple trademarks should not appear in your app name or imagery. See Apple Trademark List and Guidelines for Using Apple Trademarks.

애플의 트레이드마크 가이드라인을 고수하세요. 애플 트레이드마크는 당신의 앱 이름이나 이미지에서 나오지 않습니다. Apple Trademark List 와 Guidelines for Using Apple Trademarks 를 확인하세요.

더보기

TIP

The App Store offers more opportunities to highlight your brand. For guidance, see App Store Marketing Guidelines.

앱스토어에선 브랜드를 더 강조할 수 있는 기회를 제공합니다. 가이드는 App Store Marketing Guidelines 에서 확인하세요.