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Human Interface Guidelines

애플 휴먼 인터페이스 가이드라인(27) Visual Design -6 Launch Screen

Launch Screen
시작화면 (런치스크린)

A launch screen appears instantly when your app starts up and is quickly replaced with the app's first screen, giving the impression that your app is fast and responsive. The launch screen isn’t an opportunity for artistic expression. It’s solely intended to enhance the perception of your app as quick to launch and immediately ready for use. Every app must supply a launch screen.
런치스크린은 앱이 시작하자마자 나와 앱의 빠르게 응답하는 인상을 심어주고, 빠르게 첫 화면으로 전환됩니다. 런치스크린은 어떤 예술적 표현을 위한 것이 아닙니다. 이는 앱이 빠르게 실행되고 사용할 준비가 되었다는 감각을 상기시키죠. 모든 앱은 런치스크린을 꼭 제공해야합니다.

 

Launch screen(좌) First screen(우)

 

To accommodate the screen sizes of different devices and environments, such as multitasking, use an Xcode storyboard to provide a launch screen. Storyboards are flexible and adaptable, and you can use a single storyboard to manage all of your launch screens.

기기의 종류나 멀티태스킹 같이 서로 다른 환경마다 다른 화면 크기에 대응하기 위해선 Xcode의 스토리보드에 런치스크린을 제공하면 됩니다. 스토리보드는 유연하고 변화가능하기 때문에, 단 하나의 스토리보드만 만들면 모든 경우의 런치스크린에 대응할 수 있습니다.  

 

IMPORTANT

Don't use a static image for your launch screen. If you need to know the dimensions of various screen sizes to help you lay out your designs, see Device Screen Sizes and Orientations.
In iOS 14 and later, the launch screen is limited to 25 MB.

단일 이미지를 런치스크린에 넣지 마세요. 다양한 화면 크기를 알고 디자인을 구성하고 싶다면, Device Screen Sizes and Orientations 를 확인하세요.

 

Design a launch screen that’s nearly identical to the first screen of your app. If you include elements that look different when the app finishes launching, people can experience an unpleasant flash between the launch screen and the first screen of the app. Also make sure that your launch screen matches the device's current appearance mode; for guidance, see Dark Mode.

앱의 첫 화면과 매우 비슷한 런치스크린을 디자인하세요. 앱이 런칭을 마치고 난 뒤와는 다른 요소를 포함한다면, 런치스크린과 앱의 첫화면 사이 사용자들은 짧은 불쾌한 순간을 경험할 수 있습니다. 런치스크린이 기기의 현재 모드와도 부합하는지 확인하세요. 가이드는 다크모드 에서 확인하세요.

 

Avoid including text on your launch screen. Because the content in a launch screen doesn't change, any displayed text won’t be localized.

런치스크린에 텍스트를 넣지 마세요. 런치스크린의 콘텐츠는 바뀌지 않으며, 스크린에 띄워진 텍스트는 현재 상황이나 기기 설정 등에 따라 자동으로 바뀌지 않기 때문입니다.

 

Downplay launch. People value apps that let them quickly access content and perform tasks. Designing a launch screen that resembles an app’s interface creates the illusion that the app starts instantly. Combined with a fast launch time, this design approach makes your app feel immediately responsive. For a game, the launch screen should transition gracefully into the first screen the game displays.

런칭 과정을 축소하세요. 사용자들은 빠르게 콘텐츠에 접근하고 임무를 수행할 수 있는 앱을 가치있게 여깁니다. 앱의 화면과 비슷한 런치스크린을 디자인하는 것은 앱이 즉시 시작된 것 같은 착시를 불러일으키죠. 이 디자인은 실제로 빠른 런치속도와 함께 앱이 즉각적으로 반응한다고 느끼게 해줄 것입니다. 게임의 경우, 런치스크린은 게임의 첫 화면으로 적절하게 전환되어야 합니다.

 

Don’t advertise. The launch screen isn’t a branding opportunity. Don’t design an entry experience that looks like a splash screen or an "About" window. Don’t include logos or other branding elements unless they’re a fixed part of your app’s first screen. If your game or other immersive app displays a solid color before transitioning to the first screen, you can create a launch screen that displays only that solid color.

광고 넣지 마세요. 런치스크린은 브랜드를 강조할 수 있는 기회가 아닙니다. 스플래시 화면이나 '~에 관하여..' 같은 시작 경험을 디자인하지 마세요. 앱의 첫 화면에 고정된게 아니라면 로고나 다른 브랜딩 요소를 넣지 마세요. 만약 게임이나 다른 몰입형 앱이 첫 화면으로 전환되기 전에 단색만을 보여준다면, 런치스크린을 그냥 단색만 보여주는 화면으로만 디자인해도 됩니다.

 

 

공부_ 런치스크린 vs 스플래시화면

 

사실 런치스크린이란 개념은 생소하고, 보통 스플래시 화면을 기본으로 넣기 때문에 번역하면서도 오잉? 싶은게 많았다.

이리저리 글들을 본 결과 스플래시화면은 브랜딩을 위한 artistic한 수단이고, 런치스크린은 정말 빠른 launch 과정을 보여주기 위한 기능적 수단이라는 결론을 내렸다.

 

참고_

 

 

Apple’s Different Perspective About Splash Screen

Have you ever noticed that there’s no splash screen when you open Apple’s apps on your iPhone? Instead, you jump into the content of the…

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