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Human Interface Guidelines

애플 휴먼 인터페이스 가이드라인(2) App Architecture -1 Launching/Onboarding

Launching

The launch experience has a significant impact on the way people feel about your app. Regardless of the device people are using or how long it's been since they last opened your app, the launch experience should be fast and seamless.

The guidelines below can help you design a delightful launch experience. For developer guidance, see Responding to the Launch of Your App.

 

(앱을) 시작하는 경험은 사용자들이 당신의 앱에 감정을 느끼는 동안 중요한 영향을 미칩니다. 어떤 기기를 사용하든, 마지막으로 그 앱을 연게 언제든 앱을 시작하는 경험은 빠르고 매끄러워야 합니다.

아래의 가이드라인을 통해 즐거운 시작 경험을 디자인할 수 있을 것입니다. 개발자의 가이드라인은 Responding to the Launch of Your App. 에서 참고하세요.

 

Provide a launch screen. The system displays your launch screen the moment your app starts and quickly replaces it with your app's first screen. The function of a launch screen is to give people the impression that your app is fast and responsive, while allowing initial content to load. To ensure a seamless transition from your launch screen, design a plain screen that resembles your first app screen and doesn't draw attention to itself. For guidance, see Launch Screen.

 

시작화면(런치스크린)을 제공하세요. 시스템은 앱이 시작되는 순간 시작화면을 보여준 뒤 앱의 첫 화면으로 넘어갈 것입니다. 시작화면은 첫 내용을 로딩하는 동안 나와, 사용자들에게 그 앱이 빠르며 상호작용 하고있다는 인상을 줄 것입니다. 매끄러운 전환을 위해, 앱의 첫화면과 비슷하게 생긴, 그 자체로 시선을 끌지 않는 간소한 화면을 디자인하세요. Launch Screen 에서 가이드를 확인하세요.

 

Launch in the appropriate orientation. If your app supports both portrait and landscape modes, it should launch using the device’s current orientation. If your app only runs in one orientation, it should always launch in that orientation and let people rotate the device if necessary. Unless there’s a compelling reason not to, an app in landscape mode should orient itself correctly, regardless of whether the device was rotated left or right. For guidance, see Adaptivity and Layout.

 

적절한 가로/세로모드에서 시작하세요. 만약 앱이 세로(portrait)모드와 가로(landscape)모드 둘 다 지원한다면, 기기의 현재 모드에 맞춰 런치스크린이 나와야 합니다. 만약 가로/세로 한가지 모드에서만 작동한다면, 그 모드에서만 시작되어야 하며, 필요 시 사용자들이 기기를 돌리도록 해야합니다. 그러지 않아야 하는 강력한 이유가 있지 않는 한 가로모드의 앱은 기기가 왼쪽으로 돌려졌든 오른쪽으로 돌려졌든, 그 상태에서 적절하게 기능해야합니다. Adaptivity and Layout.에서 가이드를 확인하세요.

 

Avoid asking for setup information up front. People expect apps to just work. Design your app for the majority of users and let the few that want a different configuration adjust settings to meet their needs. As much as possible, get setup information from device settings and defaults, or through a synchronization service, such as iCloud. If you must ask for setup information, prompt people to supply it the first time they open the app, and let them modify it later in your app’s settings.

 

정보 설정을 앱 앞에서 묻지 마세요. 사용자는 앱이 그냥 작동하기를 원합니다. 대다수의 사용자를 위해 앱을 디자인하고, 설정을 바꾸고 싶은 소수에게 필요를 충족시키는 세팅을 설정할 수 있도록 하세요. 가능한 기기의 설정과 기본값이나 iCloud와 같은 동기화 서비스를 통해 설정 정보를 얻으세요.꼭 설정 정보를 물어봐야 한다면, 앱을 처음 열었을 때 적용하도록 하고, 나중에 앱 내 설정에서 수정할 수 있도록 하세요.

 

Avoid showing in-app licensing agreements and disclaimers. Let the App Store display agreements and disclaimers so people can read them before downloading your app. If you must include these items within the app, integrate them in a balanced way that doesn’t disrupt the user experience.

 

앱에서 인앱 라이센스의 동의 및 철회를 보여주지 마세요. 앱 스토어에서 동의 및 철회를 보여주고, 사용자가 앱을 다운로드 하기 전에 읽을 수 있도록 하세요. 꼭 이 아이템을 앱 안에 포함시켜야 한다면, 사용자 경험을 망치지 않는 방법으로 적절히 통합시켜 보여주세요.

 

Restore the previous state when your app restarts. Don't make people retrace steps to reach their previous location in your app. Preserve and restore your app’s state so they can continue where they left off.

 

앱이 재시작 될 때 이전 상태를 복원하세요. 사용자가 이전의 위치를 가기 위해 다시 단계를 밟지 않도록 하세요. 앱의 상태를 보존 및 복원해 사용자가 중단했던 곳에서 다시 이어갈 수 있도록 하세요.

 

Don’t encourage rebooting. Restarting takes time and makes your app seem unreliable and hard to use. If your app has memory or other issues that make it difficult to run unless the system has just booted, you need to address those issues.

 

재시작을 장려하지 마세요. 재시작 하려면 시간이 걸리고, 당신의 앱을 신뢰할 수 없으며 사용하기 어렵게 만듭니다. 만약 앱이 재시작 하지 않고선 작동하기 어려운 메모리 등 다른 문제가 있는 경우, 이 문제에 대해 알려줘야 합니다.

 

Avoid asking people to rate your app too quickly or too often. Asking for a rating soon after first launch — or too frequently while people are using your app — is annoying and likely to decrease the amount of useful feedback you receive. To encourage well-considered feedback, give people time to form an opinion about your app before asking for a rating. Always provide a way to opt out of rating prompts and never force people to rate your app.

 

너무 빨리, 혹은 너무 자주 당신의 앱을 평가해달라고 요구하지 마세요. 첫 시작 이후 곧바로 물어보거나, 사용자가 앱을 사용하는동안 너무 자주 묻는 것은 짜증나며, 유용한 피드백을 받을 기회를 낮춥니다. 항상 평가를 할지 말지 택할 수 있게 하고, 사용자가 앱을 평가하도록 강요하지 마세요.

 

원본_

 

Launching - App Architecture - iOS - Human Interface Guidelines - Apple Developer

Launching The launch experience has a significant impact on the way people feel about your app. Regardless of the device people are using or how long it's been since they last opened your app, the launch experience should be fast and seamless. The guidelin

developer.apple.com

 


Onboarding

Onboarding lets you welcome new users and reconnect with returning ones. An optional onboarding experience that’s fast, fun, and educational can help people get the most from your app without getting in their way.

온보딩은 새로운 사용자들을 환영하고, 다시 돌아온 환영자들과 재연결할 수 있게 합니다. 빠르고 재밌으며, 교육적인 선택적 온보딩 경험은 사용자가 직접 경험하지 않고도 앱의 전반을 이해하는데 도움을 줍니다.

Provide onboarding that helps people enjoy your app, not just set it up. People can appreciate the opportunity to learn more about your app, but they also expect it to just work. Avoid including setup or licensing details in your onboarding experience. For guidance, see Launching.

 

단순히 설정하는게 아닌, 앱을 즐길 수 있는 온보딩 화면을 제공하세요. 사용자는 당신의 앱을 더 아는 기회에 감사할 수 있지만, 한편으론 그냥 작동하길 기대할 수도 있습니다. 세팅이나 동의 세부내역 등을 온보딩 경험에 포함시키지 마세요. Launching 에서 예시를 확인하세요.

 

Get to the action quickly. After the system replaces your launch screen with your initial app screen, let people dive right in and start enjoying your app. If you need to provide tutorials or intro sequences, give people a way to skip them and don't automatically show them to returning users.

 

빠르게 사용할 수 있도록 하세요. 시스템이 시작화면을 앱의 첫 화면으로 바꾼 뒤에는, 사용자가 바로 앱에 뛰어들어 앱을 즐기기 시작할 수 있도록 하세요. 만약 튜토리얼이나 시작 단계를 제공하고 싶다면, 사용자가 이를 건너뛸 수 있도록 하고, 다시 돌아온 사용자들에겐 온보딩 화면이 자동적으로 보여지게 하지 마세요.

 

Anticipate the need for help. Proactively look for times when people might be stuck. A game, for example, could casually show useful tips when paused or when a character isn’t advancing. Let people replay tutorials in case they miss something the first time.

 

필요나 도움을 미리 예측하세요. 사용자가 사용 중 막힐 때를 찾고 미리 사전 대책을 강구하세요. 한 예로, 게임은 일시정지 되었을 때나 캐릭터가 움직이지 않을 때, 가볍게 유용한 팁을 보여줄 수 있습니다. 사용자들이 처음 튜토리얼을 보며 놓친 것이 있는 경우, 다시 재생할 수 있도록 하세요.

 

Stick to the essentials in tutorials. It’s fine to provide guidance for beginners, but education isn’t a substitute for great app design. First and foremost, make your app intuitive. If too much guidance is needed, revisit the design of your app.

 

튜토리얼엔 중요한 것만 충실히 담으세요. 시작하는 사용자를 위해 가이드를 제공하는 것은 좋으나, 교육 자체가 멋진 앱 디자인을 대체할 수 있는건 아닙니다. 가장 중요한 것은, 앱을 직관적으로 만드는 것입니다. 만약 너무 많은 가이드가 필요하다면, 앱의 디자인에 대해 다시 논의해보세요.

 

Make learning fun and discoverable. Learning by doing is a lot more fun and effective than reading a list of instructions. Use animation and interactivity to teach gradually and in context. Avoid displaying static screenshots that appear interactive.

 

배움을 즐겁고 쉽게 찾을 수 있도록 하세요. 실행하면서 배우는 것은 설명 리스트를 읽는 것보다 훨씬 재밌고 효과적입니다. 애니메이션과 상호작용을 통해, 맥락 내에서 서서히 가르치세요. 상호작용 가능할 것 같이 생긴 고정된 스크린샷을 보여주는 것을 피하세요.

 

 

 

원본_

 

Onboarding - App Architecture - iOS - Human Interface Guidelines - Apple Developer

Onboarding Onboarding lets you welcome new users and reconnect with returning ones. An optional onboarding experience that’s fast, fun, and educational can help people get the most from your app without getting in their way. Provide onboarding that helps

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