Notifications
Apps can use notifications to provide timely and important information anytime, whether the device is locked or in use. For example, notifications can signal when a message has arrived, an event is about to occur, new data is available, or the status of something has changed. People see notifications on the lock screen, at the top of the screen while using the device, and in Notification Center.
앱은 알림을 사용해 기기가 사용중이든 아니든 상관없이 때를 맞춘 정보, 중요한 정보를 제공할 수 있습니다. 예를 들어 알림은 메세지가 도착했을 때, 일정이 발생할때, 새 정보를 사용 가능할 때, 혹은 어떤 상태가 바뀌었을 때 알림을 줄 수 있습니다. 사용자들은 잠금화면, 사용중일 땐 스크린 상단, 또는 알림센터에서 알림을 확인할 수 있습니다.
TIP
Notifications can be local or remote. Local notifications originate and are delivered on the same device. A to-do list app might use local notifications to alert someone about an upcoming meeting or due date. Remote notifications, also called push notifications, come from a server. A multiplayer game might use remote notifications to let players know when it’s their move.
알림은 로컬 또는 원격*에서 생성될 수 있습니다. 로컬 알림은 같은 기기에서 생성되어 전달됩니다. to-do(할일 목록, 미리알림) 리스트 앱이 로컬 알림을 사용해 다가오는 일정이나 기한을 알려줄 수 있죠. 푸시알림이라 불리는 원격 알림은 서버에서 전달됩니다. 참여자가 여러명인 게임 앱은 원격 알림을 이용해 참여자가 자신의 차례라는걸 알려줄 수 있습니다.
Notification Behavior
People go to Settings > Notifications to manage notification behavior on an app-by-app basis. For example, people can turn an app's notifications on or off, allow notifications to be visible in Notification Center and on the lock screen, enable app icon badging, and choose one of the following notification styles:
-
Banner. Appears at the top of the screen for a few seconds while the device is in use, then disappears.
-
Alert. Appears at the top of the screen while the device is in use and stays there until manually dismissed.
사용자들은 설정 > 알림으로 이동해 앱 하나하나의 알람 주요 동작을 관리합니다. 예를 들어 사용자들은 앱의 알림을 켜고 끌 수 있으며, 알람이 알림센터 또는 잠금화면에서 보여질지 여부, 앱아이콘 뱃지 사용여부를 정합니다. 또한 아래 알림 스타일중 하나를 고를 수 있습니다.
- 배너. 기기 사용 중 화면 상단에 몇초간 나타난 뒤 사라집니다.
- 알람. 기기 사용 중 상단에 나타나며 직접 알림을 제거할 때까지 계속 유지됩니다.
Tapping a notification when the device is unlocked — or swiping it to the side when the device is locked — dismisses the notification, removes it from Notification Center, opens the corresponding app, and shows related information. For example, tapping a new email notification on an unlocked device opens Mail and shows the new message. On an unlocked device, swiping a notification up or letting it disappear dismisses the notification and may remove it from Notification Center.
A notification can also include a customizable detail view that provides more information and up to four buttons. For example, a to-do list app might deliver a task notification with a detail view that includes actions for deferring the task and marking it as complete. Calendar includes a detail view in event notifications that provides a Snooze button that briefly delays the event's alarm. People can open a detail view by using the touch and hold gesture on the notification or, on an unlocked device, swiping down.
기기의 잠금이 해제되었을 때 알림을 탭하거나, 잠금상태일 때 알림을 한쪽으로 스와이프 하면 알림을 제거하며, 알림센터에서도 지워지고, 관련 앱을 열어 관련 정보를 볼 수 있습니다. (잠금이 풀린 상태의 기기에서) 새 이메일 알림을 탭하면 메일 앱에서 새 메세지를 보여주는 것이죠. 잠겨있지 않은 기기에서 알림을 위로 스와이프하거나 그냥 사라질 때까지 내버려두면 알림이 삭제되고 알림센터에서도 지워질 수 있습니다.
또한 알림은 디테일뷰를 수정할 수 있어 더 많은 정보나 최대 네개의 버튼을 제공할 수도 있습니다. 예를 들어 할일 목록 앱은 할일 알림을 보내고, 할일을 미루거나 완료로 표시하기 버튼이 포함된 디테일 뷰를 보여줄 수 있습니다. 캘린더 앱은 이벤트 알림을 미루는 스누즈 버튼을 일정 알림과 함께 보여줄 수 있죠. 사용자들은 터치 후 유지 제스처를 통해 디테일 뷰에 접근하거나, 잠금이 풀린 기기의 경우엔 아래로 스와이프 해 접근할 수 있습니다.
NOTE
People must explicitly opt into receiving notifications from every app that supports them — they’re asked to do so the first time they use the app. If someone opts out, they can always visit Settings to opt in.
사용자들은 알림을 지원하는 모든 앱에서 알림을 받을지 말지 설정해야만 합니다. 앱을 처음 사용할 때 알림 수신 여부를 결정합니다. 만약 알림을 받지 않기로 설정했다면, 언제든 '설정'에서 알림을 다시 받을 수 있습니다.
Designing a Great Notification Experience
Create succinct, easy-to-read notifications that provide useful information. People enable notifications to get quick updates, so focus on providing information of value. Use complete sentences, sentence case, proper punctuation, and don’t truncate your message — the system does this automatically, if necessary. Avoid telling people to open your app, navigate to specific screens, tap specific buttons, and perform other tasks that are hard to remember after the notification disappears.
간단하고 읽기 쉬우며, 유용한 정보를 제공하는 알림을 만드세요. 사용자들은 새소식을 빨리 얻기 위해 알림을 켜두니, 제공하는 정보의 가치에 집중하도록 하세요. 문장을 완료하고, 첫글자는 대문자로 표기하며, 적절한 구두점을 사용해야합니다. 알림 메세지는 줄이지 마세요. 필요한 경우 시스템이 알아서 길이를 조정합니다. 사용자들에게 앱을 열라거나, 특정 화면으로 이동하라거나, 특정 버튼을 누르라거나, 그 외 알림이 사라지면 기억하기 어려울 일을 시키지 마세요.
Don't include sensitive, personal, or confidential information in a notification. You can't predict what people will be doing when they receive a notification, so it's essential to avoid including private information that could display on the device screen.
민감하고 사적이며, 기밀의 정보는 알림에 포함시키지 마세요. 당신은 사람들이 알람을 받았을 때 무엇을 하고 있을지 예측할 수 없습니다. 때문에 화면에 개인 정보를 포함시키지 않는것이 중요합니다.
Avoid sending multiple notifications for the same thing, even if the user hasn't responded. People attend to notifications at their convenience. If you send multiple notifications for the same thing, you fill up Notification Center, and people may turn off notifications from your app.
사용자가 응답이 없더라도, 같은 정보로 여러번의 알림을 보내지 마세요. 사용자들은 그들의 편의에 따라 알림에 대처합니다. 만약 같은 것으로 여러번의 알림을 보낸다면, 알림 센터를 꽉 채우게 될 것이고 사용자들은 당신의 앱 알림을 꺼버릴 수 있습니다.
Provide descriptive, nonspecific text to display when notification previews are hidden. In Settings, people can choose to hide notification previews for all apps. In this situation, the system shows only your app icon and the default description Notification. To give people sufficient context to know whether they want to view the full notification, write text that succinctly describes the notification content without revealing too many details, like Friend Request, New Comment, Reminder, or Shipment.
만약 알림 미리보기가 숨겨져있다면, 이해하기 쉽고 일반적인 텍스트를 제공하세요. 사용자들은 설정에서 모든 앱에 대한 알림 미리보기를 숨길 수 있습니다. 이런 경우 시스템에선 앱아이콘과 기본 알림 설명만 보여주게 됩니다. 사용자들이 숨겨진 알림을 열어 전체 내용을 확인하고 싶을지 아닌지 충분한 맥락을 이해시키기 위해선 친구요청, 새 코멘트, 미리알림, 배송과 같이 너무 많은 디테일이 빠진 간단한 알림을 제공하세요.
Don’t include your app name or icon. The system automatically shows this information at the top of each notification.
알림에 앱 이름이나 아이콘을 포함시키지 마세요. 시스템이 이 정보는 알림 최상단에 자동으로 보여줍니다.
Consider providing a sound to supplement your notifications. Sound is a great way to get someone's attention when they’re not looking at the screen. For example, a to-do list app might play an alert sound when it’s time to perform an important task. Your app can use a custom sound or a built-in alert sound for this. If you use a custom sound, make sure it’s short, distinctive, and professionally produced. (For developer guidance, see UNNotificationSound.) Keep in mind that people can turn off notification alert sounds, so don't rely on the sound to communicate important information. People can also enable a vibration that accompanies alert sounds; you can't enable such a vibration programmatically.
알림을 보충하기 위한 사운드 제공을 고려해보세요. 소리는 누군가가 스크린을 보고있지 않을 때 주의를 끌 수 있는 좋은 방법입니다. 예를 들어, 미리알림 앱은 어떤 중요한 일을 해야하는 시간이 됐을 때 알람 소리를 들려줄 수 있죠. 당신의 앱은 커스텀된 소리나 시스템에 이미 내장된 사운드를 사용할 수 있습니다. 만약 커스텀된 소리를 사용한다면, 이 소리는 짧고, 구분하기 쉬우며, 전문적인 환경에서 만들어져야 합니다. 사용자들이 알람 소리를 끌 수 있다는걸 항상 명심하고, 정보를 제공하는 과정에서 소리에 너무 의존하진 않도록 하세요. 사용자들은 알람 소리와 함께 진동을 설정할 수도 있습니다. 그러나 앱 프로그래밍 방식에서 진동을 활성화시킬 수는 없습니다.
Consider providing a detail view. A notification detail view provides more information and lets people take immediate action without leaving their current context to open your app. A detail view should include useful information, be recognizable, and feel like a natural extension of your app. It can contain photos, videos, and other content, and you can update it dynamically while it's onscreen. For example, a ridesharing app could use a detail view to display a map that shows a car approaching the user's current location.
디테일 뷰 제공을 고려해보세요. 알림 디테일 뷰는 더 많은 정보를 제공하고, 사용자들이 현재 상태나 앱을 새로 켤 필요 없이 즉각적인 액션을 취할 수 있도록 합니다. 디테일 뷰는 중요한 정보를 포함해야하며, 인지하기 쉽고, 앱의 자연스러운 확장 기능이라는 느낌이 들어야합니다. 디테일 뷰는 사진, 비디오, 그 외 다른 콘텐츠를 포함할 수 있으며 스크린에 떠있을 때 다이나믹하게 업데이트 할 수 있습니다. 예를 들어 자동차를 함께 탈 수 있는 앱에선 디테일뷰에 사용자의 현재위치로 접근중인 자동차의 맵을 보여줄 수 있습니다.
Provide intuitive, beneficial actions. A notification detail view can include up to four action buttons. These buttons should be for performing common, time-saving tasks that eliminate the need to open your app. Create short, title-case button names that clearly describe the results of the action. A notification detail view can also display an onscreen keyboard for collecting information needed to take action. For example, a messaging app might let people respond directly from a new message notification.
교육적이고 유익한 액션을 제공하세요. 알림 디테일 뷰는 최대 네개의 액션 버튼을 포함할 수 있습니다. 이 버튼들은 앱을 열 필요 없는 시간 절약적인 액션, 일반적인 액션을 위한 버튼이어야 합니다. 액션의 결과를 명쾌하게 설명할 수 있는 짧은 제목을 만드세요. 제목의 첫글자는 대문자로 시작해야합니다. 또한 알림 디테일 뷰는 키보드를 화면에 보여줘 액션의 필요한 정보를 제공받을 수도 있습니다. 예를 들어 메세지 앱은 (키보드를 활용해) 사용자들이 새 메세지 알림에서 바로 대응할 수 있게 할 수 있습니다.
Avoid providing destructive actions. Think carefully before providing destructive actions in a notification detail view. If you must provide them, make sure people have enough context to avoid unintended consequences. Actions you identify as destructive appear in red.
삭제 등과 같이 데이터를 잃을 수 있는 파괴적 액션을 제공하는건 피하세요. 알림 디테일 뷰에서 이러한 액션을 제공하기 전 충분히 고심하세요. 만약 꼭 이런 액션을 제공해야한다면, 사용자들이 의도치 않은 결과를 얻지 않도록 충분한 설명을 먼저 제공해야합니다. 이런 액션은 붉은색으로 표시됩니다.*
Sending Marketing Notifications
Don't use notifications to send marketing or promotional content unless people explicitly agree to receive such information. When people want to learn about new features, content, or events related to your app, they can grant their permission to receive marketing notifications. For example, the users of a subscriptions app might appreciate getting an offer to become a subscriber, and the players of a game might want to receive a special offer related to a live event.
사용자들이 마케팅, 프로모션 관련 알림 수신동의를 확실히 하지 않았다면 해당 내용과 관련된 알림을 전송하지 마세요. 사용자들이 앱과 관련된 새 기능, 콘텐츠, 이벤트를 더 알고싶어할 때 앱에서 마케팅 알림을 발신할 수 있도록 승인해줄 수 있습니다. 예를 들어, 구독 앱의 사용자들은 구독자 제안 알림을 받을 수 있고, 게임 앱 사용자는 실시간 이벤트와 관련된 특별 제안을 받고싶어할 수 있습니다.
Get people's permission if you want to send them promotional or marketing notifications. Before you send these notifications to people, you must receive their explicit permission to do so. Create an alert, modal view, or other interface that describes the types of information you want to send and gives people a clear way to opt in or out.
프로모션이나 마케팅 알림을 보내고 싶다면 사용자들의 허가를 받으세요. 이러한 알람을 사용자들에게 보내기 전에, 그래도 된다는 확실한 허가를 받아야만 합니다. 사용자에게 보내게 될 알림의 타입과 그 알림을 받을지 말지 확실히 정할 수 있는 알람, 모달 뷰, 그 외 다른 화면을 만드세요.
Make sure people can manage their notification preferences within your app. In addition to requesting permission to send informational or marketing notifications, you must also provide an in-app settings screen that lets people change their choice. For guidance, see Settings.
사용자들이 당신의 앱에서 자신의 알람 선호를 관리할 수 있도록 하세요. 정보 혹은 마케팅 알림을 보내도 되는지 허가를 받는것 외에도 앱 내의 알림 설정 화면을 제공해 사용자들이 그들의 선택을 바꿀 수 있도록 해야합니다. Settings 에서 가이드를 확인하세요.
Badging
Use badging to supplement notifications, not to denote critical information. Keep in mind that people can turn off badging for your app. If you rely on badging to communicate important information, you run the risk of people missing it.
뱃지는 알림을 보충하기 위한 수단으로 사용하고, 중요한 정보를 의미하지 않도록 하세요. 사용자들은 당신의 앱에서 뱃지 옵션을 끌 수 있다는걸 항상 명심하세요. 만약 중요한 정보를 전달하는데 뱃지에 의존한다면, 사용자들이 이를 놓칠 수 있는 위험이 있습니다.
Use badging for notification purposes only. Badges shouldn't be used to display other types of numeric information, such as air quality, dates, stock prices, or weather.
뱃지는 알림 목적으로만 사용하세요. 뱃지는 대기 질, 날짜, 주가, 혹은 날씨같은 숫자정보를 나타내는데 사용되어서는 안됩니다.
Keep badges up to date. Update your app’s badge as soon as people view the corresponding information. You don’t want people to think there’s new information available, only to find that they’ve already seen it. Note that reducing a badge’s count to zero removes all related notifications from Notification Center.
뱃지는 항상 최신 상태로 관리하세요. 사용자들이 관련 정보를 볼 때 앱의 뱃지는 가능한 빨리 업데이트 되어야 합니다. 사용자들이 이미 본 것임에도 새 정보라고 생각하게 해서는 안되겠죠? 뱃지 숫자를 0으로 줄인다는 것은 알림센터에 있는 관련 알림을 모두 삭제하는 것임을 기억하세요.