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Human Interface Guidelines

애플 휴먼 인터페이스 가이드라인(7) User Interaction -2 Audio

Audio

People manipulate sound through the volume buttons, silence switch, headphone controls, and the onscreen volume slider. Many third-party accessories include sound controls too. Audio can be output through internal or external speakers, headphones, and even wirelessly through an AirPlay-enabled or Bluetooth device. Whether sound is a primary aspect of your app’s experience or an embellishment, you need to know how people expect sound to behave and meet those expectations.

 

음향

사용자들은 볼륨 버튼과 무음 스위치, 헤드폰의 컨트롤 그리고 스크린의 볼륨 슬라이더로 음향을 조작합니다. 많은 타사의 악세사리들 또한 소리 조절장치를 가지고 있습니다. 음향은 내부 혹은 외부 스피커, 헤드폰, 심지어 에어플레이 혹은 블루투스가 가능한 기기로 선 없이도 나올 수 있습니다. 당신의 앱을 경험하는데 있어 소리가 가장 주된 점이든 단순한 장식이든, 사용자들이 소리가 어떻게 나길 기대하며 어떻게 해야 만족시킬 수 있을지 알아야합니다.

Silence

People switch their device to silent to avoid being interrupted by unexpected sounds, such as ringtones and incoming message sounds. They also want nonessential sounds disabled, including keyboard sounds, sound effects, game soundtracks, and other audible feedback. When the device is set to silent, only explicitly initiated sounds should occur, such as audio during media playback, alarms, and audio/video messaging.

 

무음

사용자들은 벨소리나 메세지 수신 알람 등 예상치 못한 소리에 방해받지 않고자 기기를 무음상태로 전환합니다. 또한 키보드 소리나 효과음, 게임 배경음악, 피드백 소리 등 필수 요소가 아닌 소리들 또한 무음으로 만들고 싶어합니다. 기기가 무음 상태일 땐, 미디어 재생 소리나 알람, 전화/영상 메세지와 같이 확실하게 개시된 소리만 나야 합니다.

Volume

Whether using physical device buttons or an onscreen slider, people expect changes in volume to affect all sound systemwide, including music and in-app sound effects. The only exception is the ringer volume, which is always adjusted separately when audio isn’t actively playing.

 

볼륨

물리 버튼을 쓰든 스크린의 슬라이더를 쓰든, 사용자는 음악과 앱 내 효과음을 포함한 모든 사운드 시스템의 소리 크기가 변할 것이라고 기대합니다. 단 하나의 예외가 있다면 전화벨이며, 이는 울리는 때를 제외하곤 항상 독립적으로 소리가 적용됩니다.

Headphones

People use headphones to hear sound privately and to free their hands. When plugging in headphones, users expect sound to reroute automatically without interruption. When unplugging headphones, they expect playback to pause immediately.

 

헤드폰

사용자는 개인적으로 소리를 듣고, 손을 자유롭게 하기 위해 헤드폰을 사용합니다. 헤드폰에 플러그를 꽂을 때, 사용자는 별다른 방해 없이 소리가 헤드폰에서 자동적으로 나오길 기대합니다. 만약 헤드폰과의 연결을 제거하면, 재생중인 미디어는 즉시 일시정지되길 바랍니다.

Designing a Great Audio Experience

Adjust levels automatically when necessary, but not the overall volume. Your app can adjust relative, independent volume levels to achieve a great mix of audio. However, the final output should always be governed by the system volume.

가능하면 음량이 자동 조정되도록 하세요. 단, 전체 볼륨은 조정하지 마세요. 다른 소리와 잘 섞일 수 있도록 앱의 개별 음향 소리를 적절하게 조절할 수 있습니다. 그러나, 최종적으로 나오는 소리는 언제나 시스템 볼륨에 의해 조절될 수 있어야 합니다.

 

Permit rerouting of audio when appropriate. People often want to select a different audio output device. For example, they may want to listen to music through their living room stereo, car radio, or Apple TV. Support this capability unless there’s a compelling reason not to.

적절한 때 음향 경로를 재지정하도록 허락받으세요. 사용자들은 종종 다른 음향기기를 고르고 싶을 때가 있습니다. 예를 들어, 거실의 스레오나 자동차 라디오, 혹은 애플 티비에서 노래를 듣고싶을 수 있습니다. 하지 않아야하는 강력한 이유가 없다면 이러한 기능을 지원해주세요.

 

Use the system-provided volume view to allow audio adjustments. The best way to provide interface controls for adjusting audio is to use a volume view. This view is customizable, includes a volume-level slider, and even includes a control for rerouting audio output. For developer guidance, see MPVolumeView.

음향조절을 하려면 시스템에서 제공되는 볼륨 뷰를 사용하세요. 소리 조절 화면을 제공하는 가장 좋은 방법은 볼륨 뷰를 사용하는 것입니다. 이 뷰는 수정 가능하며, 음량 조절 슬라이더, 심지어 음향 출력 기기를 설정하는 기능도 있습니다. 개발자 가이드는 MPVolumeView 에서 확인하세요.

 

Use the system’s sound services for short sounds and vibrations. For developer guidance, see System Sound Services.

짧은 소리나 진동은 시스템의 음향 서비스를 사용하세요. 개발자 가이드는 System Sound Services 에서 확인하세요.

 

Categorize your audio if sound is essential to your app. Different audio categories allow sounds to be silenced by the silence switch, to mix with other audio, or to play while your app is in the background. Pick a category based on its meaning and the current audio state of the device, and assign it to your audio sessions. For example, don’t make people stop listening to music from another app if you don’t need to. In general, it’s best to avoid changing the category while your app is running, with the exception of apps that record and play back audio at different times. For developer guidance, see Audio Session Programming Guide.

소리가 앱에 매우 중요하다면, 음향을 카테고리화 하세요. 별도의 음향 카테고리가 있으면 무음 스위치로 소리를 끌 수 있고, 다른 소리와 잘 섞일 수 있게 되며, 앱이 백그라운드에 있을 때 플레이할 수 있게 합니다. 의미와 기기의 현재 소리 상태에 따라 카테고리를 고르고, 앱의 오디오 세션에 할당하세요. 예를 들어, 꼭 그럴 필요가 없다면 사용자들이 다른 앱에서 켠 음악이 중지되지 않도록 하세요. 대부분의 경우 당신의 앱이 사용중일 때 카테고리가 변경되지 않오록 하는 것이 가장 좋습니다. 당신의 앱이 소리를 녹음하고 그 소리를 다른 때 재생하는 경우가 아니라면요. 개발자 가이드는 Audio Session Programming Guide 에서 확인하세요.

 

 

Category Meaning Behavior
Solo ambient
Sound isn’t essential, but it silences other audio. For example, a game with a soundtrack.

소리가 중요하지 않으나, 다른 소리까지 무음화 합니다.
예_ 사운드트랙이 있는 게임
Responds to the silence switch.
Doesn’t mix with other sounds.
Doesn’t play in the background.

무음 스위치에 반응합니다.
다른 소리와 섞이지 않습니다.
백그라운드에서 소리를 재생하지 않습니다.
Ambient Sound isn’t essential, and it doesn’t silence other audio. For example, a game that lets people play music from another app during gameplay in place of the game’s soundtrack.

소리가 중요하지 않으며, 다른 소리를 무음화 하지 않습니다.
예_ 사운드트랙이 있으나 다른 앱에서 듣는 노래도 들을 수 있는 게임
Responds to the silence switch.
Mixes with other sounds.
Doesn’t play in the background.

무음 스위치에 반응합니다.
다른 소리와 섞입니다.
백그라운드에서 소리를 재생하지 않습니다.
Playback Sound is essential and might mix with other audio. For example, an audiobook or educational app that teaches a foreign language, which people might want to listen to after leaving the app.

소리가 중요하며 다른 소리와도 섞일 수 있습니다.
예_ 외국어를 알려주는 오디오북이나 교육 앱, 계속 사용하지 않아도 소리를 듣고싶을 앱
Doesn’t respond to the silence switch.
May or may not mix with other sounds.
Can play in the background.

무음 스위치에 반응하지 않습니다. (무음을 켜도 소리가 납니다)
다른 소리와 섞일 수도, 섞이지 않을 수도 있습니다.
백그라운드에서 소리를 재생할 수 있습니다.
Record Sound is recorded. For example, a note-taking app that offers an audio recording mode. An app of this nature might switch its category to playback if it lets people play the recorded notes.

소리가 녹음됩니다.
예_ 녹음 모드를 제공하는 노트 필기 앱. 이런 앱은 사용자가 녹음된 필기를 재생할 경우 Playback 카테고리로 간주될 수도 있습니다.
Doesn’t respond to the silence switch.
Doesn’t mix with other sounds.
Can record in the background.

무음 스위치에 반응하지 않습니다. (무음을 켜도 소리가 납니다)
다른 소리와 섞이지 않습니다.
백그라운드에서 소리를 재생할 수 있습니다.
Play and record Sound is recorded and played, potentially simultaneously. For example, an audio messaging or video calling app.

소리가 녹음되고 동시에 재생됩니다.
예_ 음성메세지, 영상통화 앱 
Doesn’t respond to the silence switch.
May or may not mix with other sounds.
Can record and play in the background.

무음 스위치에 반응하지 않습니다. (무음을 켜도 소리가 납니다)
다른 소리와 섞일 수도, 섞이지 않을 수도 있습니다.
백그라운드에서 녹음하고 재생할 수 있습니다.

Resume audio playback when appropriate after an interruption occurs. Sometimes, currently playing audio is interrupted by audio from a different app. Temporary interruptions such as incoming phone calls are considered resumable. Permanent interruptions, such as a music playlist initiated by Siri, are considered nonresumable. When a resumable interruption occurs, your app should resume playback when the interruption ends if audio was actively playing when the interruption started. For example, a game playing a soundtrack and a media app in the process of playing audio should both resume.

방해가 일어나면 적절한 때 소리를 재개하세요. 종종 현재 재생중인 소리가 다른 앱에 의해 방해를 받는 경우가 있습니다. 걸려오는 전화와 같이 일시적인 방해는 소리를 재개할 수 있는 것이라고 여겨집니다. 만약 이러한 이유로 중단되었을 때 앱에서 소리가 나오고 있었다면, 그 방해가 종료되었을 때 소리를 다시 재생해야 합니다. 예를 들어, 게임이 사운드트랙을 재생하는 경우, 소리가 재생되고 있던 미디어 앱의 경우 둘 다 소리를 재개해야 합니다.

 

Let other apps know when your app finishes playing temporary audio. If your app might temporarily interrupt the audio of other apps, it should flag audio sessions appropriately so other apps get notified when it’s safe to resume. For developer guidance, see the AVAudioSessionSetActiveOptionNotifyOthersOnDeactivation constant in AVFoundation.

다른 앱이 당신의 앱이 소리 재생을 중단했다는 것을 알도록 하세요. 당신의 앱이 다른 앱의 소리를 일시적으로 방해한다면, 다른 앱이 언제 소리를 재개할 수 있을지 알려줄 수 있도록 오디오세션에 플래그* 해야합니다. 개발자 가이드는 AVFoundationAVAudioSessionSetActiveOptionNotifyOthersOnDeactivation 에서 확인하세요.

 

*개발 시 AudioSession이라는 클래스에 오디오를 제어한다고 기록을 남긴다는 뜻

 

Respond to audio controls only when it makes sense. People can control audio playback from outside of your app’s interface, such as in Control Center or with controls on their headphones, regardless of whether your app is in the foreground or background. If your app is actively playing audio, in a clear audio-related context, or connected to an AirPlay-enabled device, it’s fine to respond to audio controls. Otherwise, your app shouldn't halt another app’s audio that may be playing when a control is activated.

타당한 경우에만 오디오 컨트롤에 응하세요. 사용자들은 컨트롤 센터나 헤드폰의 컨트롤을 통해 당신의 앱이 포어그라운드에서 실행 중이든 백그라운드에 있든 당신의 앱 밖에서 오디오 재생을 컨트롤할 수 있습니다. 만약 소리를 재생하는 중이거나 에어플레이 사용 기기에 연결되어있는 경우, 오디오 컨트롤에 반응하는 것은 괜찮습니다. 그러나 그 외에 컨트롤이 활성화된 경우 당신의 앱이 다른 앱의 소리를 중단해서는 안됩니다. (이부분 해석이 매끄럽지 않아 추후에 고치겠음)

 

Don’t repurpose audio controls. People expect audio controls to behave consistently in all apps. Never redefine the meaning of an audio control. If your app doesn’t support certain controls, then it simply shouldn’t respond to them.

오디오 컨트롤을 다른 목적에 맞게 고치지 마세요. 사용자는 오디오 컨트롤이 일관적으로 모든 앱에 작동하기를 기대합니다. 절대 이 오디오 컨트롤의 의미를 재해석하지 마세요. 만약 당신의 앱이 특정 컨트롤을 지원하지 않는다면, 그냥 그에 반응하지 마세요.

 

원문_

 

Audio - User Interaction - iOS - Human Interface Guidelines - Apple Developer

Audio People manipulate sound through the volume buttons, silence switch, headphone controls, and the onscreen volume slider. Many third-party accessories include sound controls too. Audio can be output through internal or external speakers, headphones, an

developer.apple.com